reklama

Prečo tento raz pôjdem na jazzove dni

Posledné tri roky som na  na svojom blogu o takomto čase písal príspevok s názvom Prečo nepôjdem na jazzové dni. Nechodil som tam preto, lebo sme v Nu Spirit Bare v tom istom čase organizovali vlastný a takpovediac konkurenčný festival. Tento rok však mám dva dobré dovôdy, aby som víkend strávil v nehostinných priestoroch bratislavského PKO. Tým prvým je plánované novembrové otvorenie nového a väčšieho Nu Spirit Clubu. A tým druhým dôvodom je prekvapivo dobrý line-up jubilejného ročníka Bratislavských Jazzových Dní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Možno sa čudujete, čo má akýsi budúci nový klub spoločné s tým, či na BJD pôjdem alebo nie. Tým spoločným menovateľom je náš vlastný allthatDžez festival. Doteraz sme ho robili trikrát, či už v cudzích priestoroch alebo v Nu Spirit Bare, a to vždy v čase BJD. .Stále si myslím, že konkurencia v hudbe je dobrá vec, a čím viac možností ľudia majú, tým lepšie, ale štvrtý allthatDžez bude v inom termíne, pravdepodobne na začiatku budúceho roka. Od budúceho mesiaca budeme totiž prevádzkovať nový klub s kapacitou 300 ľudí, a bol by hriech neurobiť náš festival práve tam.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Navyše, tento rok nám organizátori BJD naozaj šliapli na päty a v programe sa objavilo pár mien, ktoré viac patria do tej našej nu jazzovej škautuľky ako do iPodu typického slovenského polosnobského jazzového fanúšika. Nehanbím sa priznať, že line-upu BJD by nebolo ľahké konkurovať. Hlavným hrdinom tohtočných jazzákov je pre mňa jednoznačne Terry Callier.

Toto meno by dnes poznala len hŕstka fanatikov, ak by jeho pesničky na konci 80. nezačali hrávať britskí acid jazzoví DJi. Žiaden z albumov, ktoré tento americký pesničkár nahral v 60. a 70. rokoch, sa nestretol s komerčným úspechom, a preto sa Terry rozhodol hudobný svet opustiť. Jeho svojský prejav však zaujal šéfa Acid Jazz Records Eddieho Pillera, ktorý na začiatku minulej dekády pomohol spevákovi odštartovať druhú kariéru. Terrry Callier dnes vydáva nové vlastné albumy, hosťuje na albumoch elektronických tanečných projektov ako sú Juju Orchestra alebo Massive Attack, a pritom nič nestratil zo svojej folkovo-soulovej úprimnosti. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Okrem Terryho sa teším aj na kanadský Soul Jazz Orchestra. Obe platne tohto ansámblu ponúkajú svieži afrobeat, ktorý poteší fanúšikov Felu Kutiho a prietom skvele funguje na modernom tanečnom parkete. A aj na Partnership Oskara Rózsu, o ktorom mi jeho hlavný protagonista pred mesiacom po koncerte u nás nadšene rozprával. Na kombináciu jazzu a vážnej hudby ako z veľkej knihy vydavateľstva ECM som veľmi zvedavý.

A napokon si spolu s Joe Zawinul Syndicate spomeniem na tohto veľkého človeka, ktorého som mal možnosť poznať aj osobne, a jeho koncerty v Bratislave, ktoré som organizoval, patria medzi moje najväčšie hudobné zážitky. Joe už nie je medzi nami, ale jeho hudba žije ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dovidenie tento víkend v PKO a o mesiac v Nu Spirit Clube.

Rado Tomek

Rado Tomek

Bloger 
  • Počet článkov:  102
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som ekonomicky novinar a okrem toho aj DJ Kinet, promoter, majitel bratislavskeho Nu Spirit Baru. Zoznam autorových rubrík:  EkonomikaHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu